J PREP Explorers
カリキュラム

Program
Overview

Explorers courses are All-English courses specially designed for students with high English fluency, such as returnees or students who have studied at an international school.
Explorers provides a dynamic English classroom environment where students can develop their communication skills and cognitive skills (e.g. critical thinking, creative thinking, problem solving, etc.) .
As an English program that adopts the four-skills approach, there are ample opportunities for students to polish their listening, speaking, reading, and writing skills through a wide variety of carefully crafted classroom activities throughout the program as well.

Lesson Hours Class once a week,
2 hours–2hours 30 minutes at a time
Number of Classes 45 lessons a year
Instructors An All-English Instructor
Final Exams Examination in the last week of each term
Placement Test REQUIRED
カリキュラム
概要

基本的に授業のすべてを英語で運営するカリキュラムです。インターナショナル・キンダーガーテン卒園生や、海外帰国子女の英語力を保持、向上することを目指す小学1年生から小学4年生を対象としたプログラムです。

授業時間 週1回 2時間~2時間30分
授業回数 年間45回の授業
講師 英語母語講師
期末テスト 各学期最終週にテストを実施
受講前認定テスト 必須
コース
番号
主対象 想定される
学習歴・英語力
修了時
到達目標
EX280 Advanced Course
上級コース 
小学3~4年生 CEFR Upper A2
EX240修了者
CEFR Lower B1
EX240 Upper Intermediate Course
中級コース 
小学2~4年生 CEFR Lower A2
EX200修了者
CEFR Upper A2
EX200 Lower Intermediate Course
初級コース 
小学1~3年生 CEFR Upper A1
EX100修了者
CEFR Lower A2
EX100 Foundation Course
基礎コース 
小学1~2年生 CEFR Lower A1 CEFR Upper A1
EX280 Advanced Course
上級コース 
主対象 小学3~4年生
想定学習歴 EX240修了者
想定英語力 CEFR Upper A2
修了時目標 CEFR Lower B1
EX240 Upper Intermediate Course
中級コース 
主対象 小学2~4年生
想定学習歴 EX200修了者
想定英語力 CEFR Lower A2
修了時目標 CEFR Upper A2
EX200 Lower Intermediate Course
初級コース 
主対象 小学1~3年生
想定学習歴 EX100修了者
想定英語力 CEFR Upper A1
修了時目標 CEFR Lower A2
EX100 Foundation Course
基礎コース 
主対象 小学1~2年生
想定英語力 CEFR Lower A1
修了時目標 CEFR Upper A1

※J PREP修了コース、CEFRレベルは、2025年3月時点を目安にしています。
※主対象の学年はあくまでも目安となり、学年は2025年4月を基準としております。
※Explorersコースを受講する場合は事前にレベル認定テストの受験が必要となります。
※CEFRとは外国語の学習・教授・評価のための「ヨーロッパ言語共通参照枠」のことで、欧州内外で広範に使用されています。

Explorers Course

J PREP Explorers From the instructor

Adeline Tay

It has been an absolute pleasure to develop the materials for the classes of the Explorers track and to teach the classes as well. Being able to observe how the students respond to the materials first-hand has proved to be beneficial as I am now able to consider the feedback received and improve on the course to better address the needs of the students.
Whether we are discussing what the different ways of using a plastic bottle are, or how a cob is different from a pen, there is rarely a dull moment as every student openly shares their thoughts with the class.
It is great to see how different students come together, and take away not just the academic and language skills they need, but also the interpersonal skills as well.